Egy hónap Angliában

Megjelent a Zalai Hírlap 2015.május 6-i számában.

11165865_948135785237116_1810543514_n Életre szóló élményben volt részem, tizenegy báthorys diáktársammal egy hónapot tölthettem Angliában. Szakmai tanulmányúton vettünk részt az ország dél-nyugati részén, Devon megyében, az Atlanti-óceán partján fekvő Plymouthban. Február 28-án hajnalban indultunk Zalaegerszegről Budapestre, majd repülővel utaztunk Bristolig, ahonnan aztán kétórás vonatúttal jutottunk el Plymouthba.

Különböző munkahelyeken dolgoztunk, mindenki a tanult szakmájához kapcsolódó munkát végzett. Engem például egy hatalmas bevásárlóközpont tetején lévő étteremben helyeztek el. A munkáltatóm és kollégáim is szeretettel fogadtak, sok segítséget kaptam tőlük. A vendégek kiszolgálásától a szendvicskészítésig sokféle tevékenységben kipróbálhattam magam.

Mindannyian más-más szállásadóhoz kerültünk, de társaimmal és tanárainkkal rendszeresen tartottuk a kapcsolatot, egy hangulatos kávézóban szoktunk összegyűlni. A napi hat és fél órás munkaidő mellett sok időnk maradt felfedezni a várost, megnéztük kikötőjét, a Barbicant, megcsodáltuk a híres világítótornyot is, és nagyokat sétáltunk a sziklás tengerparton. Plymouth történelmi nevezetességgel is büszkélkedhet: 1620-ban innen indult útjára a Mayflower nevű hajó, mely meghódította az Újvilágot. Mint megtudtuk, a város a II. világháborúban is jelentős szerepet játszott.

A hétvégéken is érdekes programokat szerveztek nekünk. Kirándultunk egy hangulatos halászfaluba és egy környékbeli kisebb városba, de együtt mentünk el bowlingozni is.

Az én vendéglátóm egy barátságos, középkorú hölgy volt, aki napi háromszori étkezést biztosított. Sok új ételt ismertem meg, bár kissé furcsák voltak az ízek, mert mi magyarok sokkal fűszeresebben főzünk. Nem egyedül laktam nála, ugyanebben az időpontban két lengyel fiú is érkezett hozzá. Ők szintén szakmai gyakorlaton vettek részt Angliában, sokat beszélgettünk, össze is barátkoztunk.

Hamar eltelt ez az egy hónap. Igaz, néha honvágyat éreztem, főleg mikor esténként szüleimmel beszéltem. Hazatérésünk előtt munkahelyi kollégáink nagy szeretettel búcsúztak el tőlünk, még tortát is sütöttek nekünk.

De nem volt vége az élményeknek, mert Plymouthból Londonba utaztunk, ahol még két napot tölthettünk. Rengeteg látnivalót megnéztünk, voltunk a British Múzeumban, ami olyan hatalmas, hogy csak egy kisebb részét tudtuk bejárni. Ültünk a London Eye-on, gyönyörködtünk a kilátásban. Láttuk a Buckingham-palotát és a Big Ben-t. Többnyire metróval és a legendás emeletes sétabusszal közlekedtünk a városban, de hajóztunk a Temzén, és sokat gyalogoltunk is London nyüzsgő utcáin. Csodálatos látvány volt este a kivilágított város, főleg a Tower Bridge, amin átsétáltunk.

Sok élménnyel, tapasztalattal gazdagodtam, és sokat tanultam Angliában. Szakmai tanulmányaim és az angol nyelv gyakorlása szempontjából is hasznos volt az ott tartózkodás. A jövőben szívesen visszatérnék – akár munkavállalás céljából is.